David Søderberg er netop ansat i Consit Gruppen, som CRM Business Manager. David er produktansvarlig for CRM-området. David er 49 år og oprindelig uddannet Cand.Merc.
Kan du fortælle lidt om din baggrund?
”Det kan jeg godt. Jeg har mere end 15 års erfaring med rådgivning og implementering af CRM-løsninger. Så har jeg arbejdet som ekstern senior-konsulent i flere forskellige konsulenthuse, og som produktspecialist på CRM-området. Jeg har både arbejdet som projektleder med IT-forretningsprojekter og på rene CRM-projekter."
Hvorfor valgte du at tage jobbet hos Consit?
"Jeg valgte Consit, fordi jeg ser muligheder for at være med til at bygge noget op, der kan supplere den eksisterende konsulentforretning og skabe værdi. Meget kort fortalt, drejer det sig om at kunne tilbyde kunder nogle muligheder og løsninger, der kan supplere Consits eksisterende kerneforretning."
Hvilke typer af projekter har du beskæftiget dig med?
”Blandt de mange projekter, som jeg har arbejdet på igennem tiden, er der både store komplekse projekter, hvor CRM var en integreret del af hele forretningsapplikations-landskabet, og mindre projekter med udgangspunkt i de klassiske CRM-discipliner, indenfor salg og service.”
”Jeg har også fungeret som funktionel-konsulent og løsningsarkitekt, med ansvar for løsningsdesign og eksekvering. Jeg har arbejdet med forskellige CRM-løsninger, og er specialist indenfor Microsoft Dynamics 365 CRM.”
Kan du kort fortælle hvad man får med Microsoft Dynamics 365 CRM?
”Du får alle de klassiske CRM-funktionaliteter i en modulopbygget cloud-løsning. Så kan du vælge nøjagtig det du skal bruge, og få din virksomheds behov dækket med de moduler der passer, i stedet for en stor tung pakke, hvor der er en masse ting som du egentlig ikke har brug for.”
”Løsningen er rigtig god til både salg og service, og faktisk kan man også bruge platformen til at designe løsninger der rækker ud over traditionel salg og service.”
”Du får også en fremtidssikret løsning! Microsoft Dynamics 365 CRM er en vigtig og integreret del af Microsofts roadmap for forretningsapplikationer. Det betyder helt konkret, at du er sikret en løsning der hele tiden bliver opdateret. Du får ud-af-boksen funktionalitet der er så omfangsrig, at du får dækket dine forretningsbehov med en standard-løsning.”
Så er der rigtig god integration med alle de andre Microsoft teknologier fx hele Office pakken, OneNote, OneDrive, SharePoint og Teams.”
Hvorfor har virksomhederne brug for en CRM-løsning?
”Det er nødvendigt at systematisere sine kundeinteraktioner. Det skaber overblik over dine kunder, du kender dine salgsmuligheder bedre og har overblik over fx dine serviceaftaler.”
”CRM er en hjælp i det daglige arbejde, fx kan man automatisere opgaver og processer, så sælgerne kan koncentrere sig om kunderne og bruge mindre tid på administrative opgaver.”
”Det kan også hjælpe dig til at blive mere bevidst som hvordan I skal tilpasse jeres kommunikation og kanalvalg. Der er et godt marketingmodul til Microsoft CRM, som kan hjælpe salg og marketing til at spille bedre sammen.”
Vil du vide mere?
Kontakt:
David Søderberg
Business Manager - CRM